Klasa VI

Klasa VI


28.04.2020/ 28th April 2020

Topic: Czasy przeszłe - ćwiczenia, słownictwo dotyczące pogody.


1. Listen and repeat the words in ex.1 page 72. Then write them and their Polish meaning to your notebook. Posłuchaj i powtórz słowa z zad.1 str 72 z podręcznika. Potem zapisz je i ich polskie znaczenia do zeszytu. Link do nagrania nr 2.43 tutaj:


2. Do ex.2 page 72. Write the missing sentences in correct order in your notebook. Listen and check. Wykonaj zad.2 str.72 z podręcznika. Zapisz brakujące zdania w odpowiedniej kolejności w swoim zeszycie. Posłuchaj i sprawdź. Link do nagrania nr 2.44 tutaj:


Przypomnienie:





Past Continuous


Opis czasu

Czas Past Continuous opisuje przeszłe zdarzenia niedokonane, trwające w danym momencie w przeszłości, a także czynności odbywające się w tym samym czasie bądź przerwane przez inną czynność. Używamy go również opisując rozwijającą się sytuację (np. Robiło się ciemno. – It was getting dark.).

Zdania twierdzące

Aby utworzyć zdanie twierdzące, należy skonstruować je w następujący sposób:

Podmiot + was/were + czasownik (z końcówką “ing”) + reszta zdania

np.:I + was + watching + TV at 7 pm.

(Oglądałam TV o 19.)
– was – przeszła forma czasownika “to be” stosowana dla 1 i 3 osoby liczby pojedynczej (I – ja, he – on, she – ona, it – to/ono);
– were – przeszła forma czasownika “to be” stosowana dla 2 osoby liczby pojedynczej oraz wszystkich osób w liczbie mnogiej (you – ty/wy, we – my, they – oni/one).

Zdania przeczące

Aby zaprzeczyć, wstawiamy przeczenie “not” po “was/were”(was not = wasn’t, were not = weren’t).
Szyk zdania przeczącego wygląda następująco:

Podmiot + was/were + not + czasownik (z końcówką “ing”) + reszta zdania

np.:I + was + not + watching TV + at 7 pm.

(Nie oglądałam TV o 19.)

Pytania

Pytania tworzymy przez tzw. inwersję, czyli przestawienie was/were na początek zdania:

Was/were + podmiot + czasownik (z końcówką “ing”) + reszta zdania

np.:Were + you + watching + TV at 7 pm?

(Czy oglądałaś TV o 19?)

Typowe okoliczniki czasu

  • yesterday at 7 pm – wczoraj o 19
  • then – wtedy
  • at that time – w tym momencie






Past Simple


Opis czasu

Czas Past Simple opisuje przeszłe zdarzenia dokonane i nie ma związku z chwilą obecną. Budowa zdania w czasie Past Simple zależy od tego jaki stosujemy czasownik.

Zdania twierdzące

 Szyk zdania wygląda następująco:

Podmiot + czasownik (w II formie) + reszta zdania

np.:I + went + there last Tuesday.

(Poszłam tam w zeszły wtorek.)
Jeśli czasownik jest regularny, tworzymy formę przeszłą przez dodanie do niego końcówki “-ed” bądź “-d”. Jeśli jednak jest nieregularny, musimy użyć II formy przeszłej, której trzeba się po prostu nauczyć z listy nieregularnych czasowników, która powinna znajdować się w każdym słowniku angielskim.

Zdania przeczące

Szyk zdania:

Podmiot + did + not + czasownik + reszta zdania

np.:I + did + not + go + there last Tuesday.

(Nie poszłam tam w zeszły wtorek.)

Pytania

Pytanie tworzymy przez wstawienie na początku zdania “did”, a szyk zdania wygląda następująco:

Did + podmiot + czasownik + reszta zdania

np.: Did + I + go + there last Tuesday.

(Czy ja tam poszłam w zeszły wtorek?)

Typowe okoliczniki czasu

  • yesterday – wczoraj
  • last week – w poprzednim tygodniu
  • last year – w zeszłym roku
  • last summer – poprzedniego lata
  • 5 days ago – 5 dni temu
  • in 2003 – w roku 2003
Past Simple Past Continuous porównanie czasów – Hello Rozmówki ...

3. Do ex. 4 page 73. Complete the dialogues in your notebook. Use the words in brackets in the correct tense. Wykonaj zad.4 str.73 z podręcznika. Uzupełnij w zeszycie dialogi. Użyj słów z nawiasów w odpowiednim czasie.   
4. Do ex.2 EXTRA page 73. Read the text. Choose the most appropriate word from A,B or C. Wykonaj zad.2 EXTRA str.73 z podręcznika. Przeczytaj tekst. Wybierz najbardziej pasujące słowo A,B lub C.

5. Do ex.3  EXTRA page 73. In your notebook, write the words in the correct order. Then answer the questions. Wykonaj zad.3 EXTRA str. 73 z podręcznika.  W zeszycie, zapisz słowa w odpowiedniej kolejności tak by powstały pytania. Następnie odpowiedz na nie.

6. Do ex. 1,2,3,5  page 49 activity book. Wykonaj zad. 1,2,3,5 str. 49 z zeszytu ćwiczeń.

7. Do ex.4 page 49 activity book. Wykonaj zad.4 str 49 z zeszytu ćwiczeń. W zadaniu należy dodać  na pocz ątku każdego zdania pytajniki: When( kiedy), What( co), Where( gdzie) a następnie postępować zgodnie z szykiem zdania pytającego w odpowiednim czasie przeszłym.

 8. Revise vocabulary with macmillan quizlet application. Powtórz słownictwo z aplikacją macmillan quizlet. Linki tutaj:

Popularne posty z tego bloga

Klasa VIII

Klasa VIII

Klasa VI